21.11.2008

Комунікація без посередників: нові можливості для бізнесу

Днями, спілкуючись з менеджером програм одної з кращих українських бізнес-шкіл, обговорювали, яка користь може бути бізнес-школі (і, відповідно, студентам-бізнесменам) від участі у соціальній мережі? Основний міф, з яким доводиться боротися – це те, що «ділова Україна ще не доросла до Інтернету». Студенти ж бізнес-школи жаліються, що кейси, які стосуються Інтернет-комунікацій, відірвані від нашої реальності. Я ж певен, що правила маркетингу і спілкування з споживачами однакові як у США, так і в Україні. Соціальні мережі – порівняно новий продукт на українському медіа-ринку. Він найбільш повно відображає основні тенденції маркетингу нової ери: компанії, які хочуть вижити на висококонкурентних ринках, повинні спілкуватись із своїми споживачами. Що змінилось? Нарешті монолог великого бренду з маленькою людиною перетворюється на бесіду двох рівноцінних партнерів.

Сподіваюсь, що наведені нижче приклади підтверджують, що в Інтернеті є місце як для великого, так і малого та середнього бізнесу.

Мої поради наступні.

Створіть групу – клуб фанатів вашого бренду. Від прихильників академічної бізнес-освіти до фанатів тренінгових програм, від любителів велоспорту – до фанатів вашої марки фотокамер, від затятих рибалок – до шанувальників нефільтрованого пива – ці люди бажають спілкуватися з однодумцями. Чому б саме вам і вашому бренду не об'єднати їх у групу за інтересами і стати її натхненником? Ви отримаєте лояльніших споживачів, а користувачі – спільноту однодумців. Ви можете обійтись «малою кров’ю» і створити групи на існуючих соціальних мережах (як, наприклад, зробила компанія JTI Україна, яка створила групи для працівників у «Однокласниках» та на Profeo), або створити окрему соціальну мережу «під себе», як зробила Nike спільно з Apple для просування гаджету для бігунів, який вимірює довжину дистанції та час пробігу. На сайті nikeplus.com вони об’єднали сотні тисяч непрофесійних спортсменів, які разом вже «набігали» понад 153 мільйони кілометрів. Ще приклади в Україні? Погляньте на київську спільноту любителів пива popivu.org – який бар не хотів би опинитись у їх топ-рейтингу?

Вивчайте свою аудиторію та збирайте інноваційні ідеї. Якщо ваша аудиторія – активні користувачі Інтернету, то з великою ймовірністю вони є в соціальних мережах. Тут вони спілкуються на форумах та в групах, пишуть у блогах, створюють профайли – із цього вам буде нескладно зрозуміти, чим цікавиться ваша аудиторія. За допомогою різних форм контент-аналізу ви можете оперативно оцінювати новинки, тренди та тенденції. В онлайн-спільнтах люди тестують ідеї для проектів книжок: наприклад, проект російського блогера Антона Попова blogbook.ru, який перетворився у бестселер «Блоги, або нова сфера впливу», або схожий за задумом проект віце-президента з інтернет-стратегії та маркетингу Ogilvy 360 Digital Influence Рохіта Бхаргави Personality not included.

Розповідайте про свій бренд та станьте експертом галузі з допомогою блогу. Читачам буде цікаво дізнаватися про те, як створюється та еволюціонує ваш бренд, як приймаються рішення щодо його просування та розвитку, як живеться бренд-менеджеру або топ-менеджеру. Ви займаєтеся брендом прального порошку? Станьте джерелом інформації про побутову хімію. Нерухомість? Діліться інформацією та вашими оцінками цього ринку. Косметика? Будьте віртуальним візажистом. Приклади? Будь ласка: власник Mirax Group Сергій Полянський використовує свій блог на ЖЖ, щоб спростовувати недостовірну інформацію у ЗМІ; Дмитро Гончаров, голова наглядової ради "Страхових традицій", у своєму блозі викладає своє бачення фінансової ситуації на ринку, а Філіп Рибаков, HR-директор JTI Україна, у своєму онлайн-щоденнику розповідає про будні HR-спеціаліста у великій компанії та ділиться професійними секретами.

Краще контролюйте результати Інтернет-пошуку про ваш бренд. Google та інші пошукові системи дуже „полюбляють” соціальні мережі та блоги. За умови правильного використання, ваш профайл і ваш блог мають всі шанси потрапити у топ-результати пошуку. «Піднімайте» рейтинг позитивних статей про вашу компанію, роблячи посилання на них із свого сайту (як, наприклад, зробили ми на сторінці Прес-центр), створіть сторінку про свою компанію у Вікіпедії (онлайн-енциклопедії, яку формують самі користувачі).

Заповнюйте вакансії. Ділові соціальні мережі та онлайн-спільноти – ідеальне місце для пошуку «пасивних» кандидатів. Провідні американські консалтингові компанії проводять активні кампанії на Facebook, де зареєстровано понад 90% американських студентів. «Це ж США, там в рази більше проникнення інтернету», - вже чую я опонентів. Проте за даними дослідницького агентства InMind, в Україні нараховується 4,7 млн. працюючих людей віком від 20 до 30 років, 47% (2,2 млн.) з котрих є активними користувачами Інтернету. Так, українські PR-агенції вже шукають працівників на професійних онлайн-спільнотах.

Із задоволенням подискутую з цих та інших питань, дотичних до нових комунікаційних каналів, у коментарях.

 
Максим Немеш, генеральний директор Profeo.com.ua


Powered by ScribeFire.

Комментариев нет: