06.10.2009

Надійність та якість

На питання читачів відповідає заступник директора з питань технології надання послуг Київської обласної дирекції УДППЗ «Укрпошта»– Людмила Клімова.

- Які перспективи розвитку поштового зв’язку в Київській області?
Сьогодні в 26 районах Київської області послуги поштового зв’язку надають 23 операційні зали при центрах поштового зв’язку та цехах обслуговування споживачів, 126 міських, 573 сільських та 21 пересувне відділення поштового зв’язку, які обслуговують 1185 населених пунктів де проживає близько 1 млн 800 тис. жителів.

Останнім часом можна почути заяви з боку наших конкурентів, що пошта на селі буде закрита. Хочу заспокоїти жителів області. Хоча пошта сьогодні переживає не кращі часи і має проблему з укомплектуванням штату листонош, операторів зв’язку, але не планує закриття своїх відділень. Навпаки, з метою наближення послуг до споживачів, ми вкладаємо кошти в розвиток мережі, встановлення додаткових скриньок для листів.
Так, останнім часом відкрито відділення поштового зв’язку у с. Ясногородка Вишгородського району, міський пункт поштового зв’язку у смт. Буча біля Ірпеня, планується відкриття відділення у с. Данилівка Васильківського району. Для прискорення обслуговування споживачів встановлюємо комп’ютери, касові апарати, впроваджуємо нові проекти та технології.
Разом із звичними традиційними послугами населення може скористатися широкими сучасними можливостями поштового зв’язку, зокрема зручним електронним переказом, електронним повідомленням про вручення. В кожному відділенні приймаються комунальні платежі, в сільських відділеннях надаються послуги електрозв’язку.
Ми розуміємо соціальне значення послуг поштового зв’язку для сільського населення, особливо для пенсіонерів, тому активно впроваджуємо надання послуг через листонош, які для багатьох людей похилого віку стали зв’язуючою ланкою з навколишнім світом.
Наші листоноші під час доставки пошти чи пенсії можуть оформити передплату, доставити рахунки і одночасно прийняти вдома будь-які платежі. У них, при бажанні, люди можуть, особливо у віддалених селах, придбати конверти, листівки, пресу, миючі засоби, інші товари широкого вжитку.
Загалом „Укрпошта” може запропонувати споживачам понад 50 видів послуг. При цьому дбаємо про доступність цін, надійність, оперативність і зручність для своїх клієнтів, бо працюємо для людей, задовольняючи їх потреби, запити та інтереси.
Кожен четвертий житель області – пенсіонер. Більшість з них при отриманні пенсії користуються послугами поштового зв’язку. І це є показником високої довіри їх до державного підприємства, впевненості в майбутньому, одночасно це покладає на поштовиків дуже велику відповідальність. Тому вважаємо за необхідне через засоби масової інформації дати роз'яснення і відповісти на ті питання, що найбільш часто задаються нашими клієнтами і, зокрема, читачами «Пенсійної газети».
- Людмило Федорівно, багато пенсіонерів цікавляться чи стабілізувалася ситуація з дотриманням термінів виплати пенсій?
Своєчасність виплати пенсії як об’єктами поштового зв’язку, так і установами банку тісно пов’язана з повнотою та своєчасністю фінансування коштів Пенсійним фондом. А поява черг перш за все зумовлена нерівномірним надходженням коштів.
Між Київською обласною дирекцією УДППЗ „Укрпошта” та Головним управлінням Пенсійного фонду в Київській області, який є нашим давнім і надійним партнером, чітко відпрацьовано і визначено єдиний порядок роботи в частині організації фінансування і виплати пенсії. Пенсійний фонд направляє кошти на рахунки вузлів поштового зв’язку. При надходженні коштів негайно надається замовлення на отримання готівки до філій ВАТ”Ощадбанк” і здійснюється виплата пенсій відповідно до встановлених дат.
Якщо в будь-якій складовій цього процесу відбувається збій, то забезпечити дотримання встановлених термінів виплати дуже складно. На жаль, за останні три місяці таких випадків було багато (найбільше у Фастівському, Білоцерківському, Тетіївському, Згурівському, Яготинському районах), що викликало нарікання з боку одержувачів пенсій і з'явилося причиною збільшення навантаження для листонош. Проте, як працівники Пенсійного фонду, так і працівники поштового зв’язку приймають заходи, щоб всі пенсії було виплачено своєчасно, тобто до 25 числа, як передбачено Законом України про загальнообов’язкове пенсійне страхування. Думаю, що поступово ситуація з фінансуванням пенсії стабілізується.
Як правильно вибрати установу, де пенсіонер буде одержувати пенсію, і чи має право пенсіонер самостійно визначити цю установу?
– Дійсно, для багатьох пенсіонерів сьогодні це актуальне питання. Відповідно до Указу Президента України від 10.03.98 оговорено, що починаючи з 1 січня 1999 року виплата пенсій та грошової допомоги за згодою пенсіонерів може здійснюватися установами банків, крім пенсіонерів, які проживають у сільській місцевості, де немає відділень установ банків.
Нині проводити пенсійні виплати на основі рішення конкурентної комісії мають право 64 банки. Але не всі вони являються конкурентоспроможними у наданні таких послуг. Тому активно з пенсіонерами працюють лише декілька банків.
Останнім часом, у засобах масової інформації з’являються публікації, в яких не зовсім коректно проводиться агітація про переведення пенсіонерів до банків, мовляв пенсіонери їм більше довіряють. Але цифри говорять про інше. В Київській області станом на кінець 2008 року зареєстровано 542 246 пенсіонерів. Через об’єкти поштового зв’язку отримують пенсію 417 605 пенсіонерів.
Переваги є у кожної структури. Так у банках зручно обслуговуватися тим пенсіонерам, що отримують великі пенсії і можуть накопичувати їх на рахунках, або для пенсіонерів, які на тривалий період виїжджають із свого населеного пункту.
Пенсіонери більш похилого віку надають перевагу листоноші, оскільки їм важко добиратися до банків, незручно стояти в чергах і у них виникають проблеми із заповненням ордерів на одержання пенсії. Тому вони користуються послугами пошти: пенсію доставлять додому, та і пенсіонеру достатньо поставити власноручно лише дату та підпис для того, щоб отримати належні йому кошти. До того ж, через листоношу вдома можна отримати різноманітні додаткові послуги.
Тому кожному пенсіонеру важливо знати, що законодавством України чітко визначено, що пенсіонер самостійно вибирає установу, у якій він буде одержувати пенсію і жодна посадова особа не має права чинити тиск, щодо його власного вибору. Отже, на момент призначення Вам пенсії, Ви самі у заяві до Пенсійного фонду визначаєте місце її одержання – банк чи пошта. До того ж, у будь-який момент пенсіонер може змінити свою думку і визначити іншу установу через яку хоче отримувати пенсію. Для цього необхідно подати заяву до районного Пенсійного фонду.
– Чи не побоюєтеся ви, що більшість пенсіонерів перейдуть на обслуговування в банки?
– У відділеннях поштового зв’язку Київської області виплата пенсії проводиться 77% від загальної кількості пенсіонерів. А 23 % пенсій отримуються через установи банку. В банках також спостерігаються великі черги. А що буде при 30-40 % і більше відсотках? Чи всі пенсіонери зможуть дійти до установ банку?
Пошта сьогодні конкурентноздатна і надійна структура у всіх питаннях, має багаторічний досвід роботи, у тому числі – і в питанні організації виплати пенсій і соціальної допомоги, як у звичайному режимі, так і в будь-яких надзвичайних ситуаціях. Неодноразово поштовики працювали в умовах підвищеного навантаження, коли проводили виплату пенсії за основними та додатковими відомостями. Іноді доводилося працювати у вихідні дні, але поставлені завдання виконували. Працівники поштового зв’язку розуміють наскільки важливо для пенсіонера вчасно отримати пенсію або доплату. Тому, думаю, у нас завжди буде своя клієнтура.
Президентом та Урядом України також приділяється велика увага своєчасній і якісній виплаті пенсій та грошової допомоги пенсіонерам.
Як підкреслила Прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко у своєму зверненні до Голови правління Пенсійного фонду України п. Зайчука Б.О.: ”Традиційно основна маса пенсіонерів отримує пенсію через пошту. Законодавчо врегульована і можливість виплат пенсій і грошової допомоги за згодою пенсіонерів і одержувачів грошової допомоги в установах банків. Цим користується частина пенсіонерів, які проживають в містах, де знаходяться, в основному, установи комерційних банків.
Це призводить до того, що через мережу банківських установ пенсію отримують пенсіонери міст з розміром значно більшим за середній, а виплата пенсій в сільській місцевості, тобто сама витратна та трудомістка робота, забезпечується державним підприємством “Укрпошта”, відповідно збільшується і рівень збитковості мережі поштового зв’язку.
Останнім часом надходить багато звернень та скарг від пенсіонерів стосовно того, що працівники районних відділів Пенсійного фонду дуже наполегливо пропонують, не залишаючи права вибору, одержувати пенсії через установи банків, особливо при оформленні нових пенсій.
Звертаю Вашу увагу на те, що практика вчинення тиску на пенсіонерів з боку працівників районних відділів Пенсійного фонду з метою отримання їх згоди на виплату пенсій через банківські установи є неприпустимою...
...Враховуючи зазначені вище обставини, прошу здійснювати надання послуг, пов’язаних з виплатою та доставкою державної пенсії та грошової допомоги у 2005 році за затвердженими тарифами при максимальному забезпеченні виплат пенсій та грошової допомоги через мережу поштового зв’язку.”
Дійсно, для пенсіонерів з'явилася альтернатива – послугу по виплаті пенсій і грошової допомоги можуть надавати як пошта, так і банківські установи, але це не означає, що пошта «відмовилася» від цієї послуги і від пенсіонерів, які звикли отримувати пенсію вдома через листонош. При існуючій економічній системі це нормальний процес створення конкуренції на ринку надання послуг, але ми за те, щоб конкуренція була «здоровою», а методи роботи з клієнтами чесними. Пошта чи банк – вибір за Вами! Запрошуємо Вас до співпраці і чекаємо у наших відділеннях поштового зв’язку.

По материалам газеты “Васильківщина”

Комментариев нет: