Соціальна роль поштової служби з її розгалуженою мережею і принципом доступності поштових послуг дуже помітно проявляється, особливо на селі. Тому пошта України намагається максимально зберегти мережу відділень поштового зв’язку. Але сьогодні утримання такої мережі об’єктів поштового зв’язку, яка є в Україні не раціональне (в цілому в Україні послуги надають 14745 поштових відділень, 719 – в Київській області, понад 80% з яких знаходиться у сільській місцевості).
Більша частина населення вважає, що пошта здебільшого утримується за рахунок бюджету, що не відповідає дійсності. Сьогодні держава відіграє важливу роль як регулятор тарифів на універсальні послуги, підтримує політику розвитку підприємства, проте не має можливості виділяти дотації із державного бюджету на утримання нерентабельних відділень в умовах зменшення обсягів письмової кореспонденції та періодичних видань.
Рентабельність, або, як мінімум, не збитковість об’єктів поштового зв’язку – важливе завдання, що стоїть перед поштовиками в реаліях сьогодення, коли кризові явища все більше торкаються кожного підприємства. Тому, створення ефективно працюючої структури, покращення управління сітьовими процесами – мета оптимізації мережі поштового зв’язку. Ми всі живемо в часи ринкової економіки, всі рахуємо гроші і шукаємо альтернативні шляхи роботи, утримання нерентабельних відділень – неприпустима розкіш під час економічної кризи.
І саме тому оптимізація – це веління часу, без чого неможливо підвищувати ефективність національного оператора.
В умовах відсутності зовнішніх інвестицій та дотацій на рівні держави, збитковості багатьох соціально важливих послуг, особливо у сільській місцевості (доставка періодичних видань, письмової кореспонденції, соціальної грошової допомоги), підприємство УДППЗ „Укрпошта” змушене шукати альтернативу стаціонарному відділенню – у віддалених населених пунктах надавати поштові послуги пересувними відділеннями. Досвід провідних країн світу свідчить, що пересувні відділення поштового зв’язку у невеликих віддалених селищах – це не лише соціальна підтримка мешканців, а й сучасний та ефективний метод обслуговування.
Чотири - п’ять разів на тиждень сільськими шляхами Київщини поспішають до своїх споживачів автомобілі пересувних відділень. Вони вже стали невід’ємною частиною життя для мешканців багатьох віддалених населених пунктів. Режим роботи ПВПЗ розміщений у найбільш людному місці населеного пункту.
У чітко визначені дні та години постійні та нові споживачі з нетерпінням чекають на працівника «пошти на колесах», аби отримати різноманітні послуги.
Для Київської області надання послуг у сільських населених пунктах пересувними відділеннями - робота не нова. Перші з них з’явилися в 1964 році в Обухівському районі, згодом – в Іванківському та Поліському.
Маючи позитивний досвід роботи щодо надання послуг через пересувні відділення поштового зв’язку, «Укрпошта» в 2009 році прийняла рішення придбати спеціалізовані автомобілі для запровадження нових пересувних відділень та кардинально покращити якість обслуговування сільського населення.
В світлі цього рішення Київська обласна дирекція отримала 7 нових «газельок» і сьогодні пересувне відділення поштового зв’язку має нове обличчя. Це сучасні автомобілі, які мають не тільки привабливий зовнішній вигляд, а й неабиякі зручності як для самих працівників поштового зв’язку, так і для населення, яке вони обслуговують. Нові автомобілі оформлені за всіма правилами корпоративного стилю національного оператора поштового зв’язку, оснащені засобами зв’язку, вагами, касовими апаратами, шафою для поштових відправлень та товарів, зручними сидіннями та, навіть, столиком.
Жителі 142 населених пунктів Київської області (Іванківського, Поліського, Богуславського, Миронівського, Обухівського, Кагарлицького, Тетіївського, Володарського, Бородянського та Вишгородського районів) через них отримують широкий спектр послуг: універсальні поштові, оформлення передплати, продаж товарів, карток поповнення рахунків, лотерейних квитків, листівок, приймання платежів, переказів, доставка пенсії, соціальної грошової допомоги. Саме завдяки пошті, для багатьох з них стало доступним придбання багатьох товарів через послуги «Товари-поштою», «Ліки на замовлення», «Фото-поштою», адже в багатьох селах відсутні, навіть, магазини.
Багато голів сільських рад відносилися до впровадження пересувних відділень з пересторогою, що машина до них приїжджатиме 1-2 рази на місяць. Доводилося багато спілкуватися, організовувати презентації, демонструвати роботу діючих пересувних відділень, і лише після цього поступово впроваджувати нові пересувні відділення.
Проте, найкращим переконанням на сьогодні є стабільна робота «пошти на колесах». Голови деяких населених пунктів настільки повірили в пошту, що почали активно допомагати – надавати в безоплатне користування кімнати у приміщеннях сільських рад, де мешканці села можуть посидіти в очікуванні на пошту, а листоноші - розсортувати кореспонденцію та пресу. Робота пересувних відділень знаходиться на постійному контролі як фахівців центру, так і фахівців дирекції.
Так, перебуваючи на маршруті ПВПЗ №1 Вишгородського району, яке спочатку завозить пошту до 5-ти стаціонарних відділень, а далі обслуговує ще 9 населених пунктів, із яких лише у 3-х знаходяться листоноші, приємно було побачити, що навіть у дощовий похмурий день «пошту на колесах» з нетерпінням чекали не тільки мешканці сіл, а й представники місцевих органів самоврядування, які висловлюють задоволення роботою начальника пересувного відділення. Працює Оксана Котенко на маршруті лише два місяці, проте люди її добре сприймають, долаючи щоденно понад 200 км віддаленими селами заповідної зони, вона швидко набуває досвіду роботи.
Відкриття нових пересувних відділень передбачено «Програмою розвитку поштового зв’язку на 2009-2013 роки». На кінець поточного року в Київській області вже курсує 21 пересувне відділення, в 2010 році до них додасться ще дев’ять, в 2011 році – вісім. Завдяки цій програмі багато жителів сіл, де відсутні стаціонарні відділення, зможуть отримувати послуги у визначений час саме у своєму селі, а для багатьох листонош буде поліпшено умови праці, а саме: скорочено проходи і зменшено ризики.
Сьогодні, ми вже маємо досвід роботи в Бородянському районі, коли пересувне відділення №1, має на своєму маршруті 11 населених пунктів, у яких були відсутні стаціонарні відділення, а листоноші та споживачі долали значні відстані до поштових відділень сусідніх сіл.
Впровадження нового пересувного відділення в зазначеному районі дало змогу споживачам отримувати послуги безпосередньо у своїх селах, а проходи листонош зменшилися на 32 км. «Пошта на колесах» сьогодні повністю задовольняє жителів сіл, та й мені приємно працювати в таких умовах», - зауважує начальник відділення Марія Сидоренко. «Вона стала «рятівним колом» для мешканців найвіддаленіших малонаселених сіл, особливо людей похилого віку, які з нетерпінням чекають на нас - працівників оновленої пошти».
Завдяки пересувним відділенням поштовий зв’язок стає доступним усюди, до того ж, це не лише соціальна підтримка мешканців, а й сучасний та ефективний метод обслуговування. Особливо перспективна така форма роботи в населених пунктах, де є невисока затребуваність поштових послуг.
Адміністрація Київської обласної дирекції докладає максимум зусиль для того, щоб усі споживачі були задоволені роботою поштовиків.
Київська обласна дирекція УДППЗ «Укрпошта»
Комментариев нет:
Отправить комментарий